طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

مقدمه ای در رابطه با طراحی سایت خبری

امروزه مردم اکثر اخبار را در سایت های خبری و اینترنت دنبال می کنند و حتی شما هم می توانید با طراحی سایت خبری، جز آن دسته از افرادی باشید که این اخبار را در اختیار کاربران می گذارند. البته باید دقت کنید که فقط طراحی سایت خبری و توسعه آن مهم نیست، بلکه باید بعد از طراحی سایت خبری استراتژی هایی را داشته باشید که سایت شما همیشه حاوی اخبار جدید باشد و کاربران زیادی جهت اطلاع از اخبار روز دنیا، به سایت شما مراجعه کنند. ما در این مقاله سعی می کنیم تفاوت سایت های خبری با سایر وب سایت ها را به شما بگوییم و نکات کلیدی که در طراحی سایت خبری حائز اهمیت هستند را نیز با هم بررسی می کنیم.

 

در این صفحه می خوانید : 

نکات مهم در طراحی سایت خبری

چارچوب اصلی یک وب سایت خبری

چالش های داشتن وب سایت خبری

چگونه یک وب سایت خبری طراحی کنیم؟

مزیت های داشتن وب سایت خبری

 

نکات مهم در طراحی سایت خبری

هر کسب و کار و خدماتی که در بستر اینترنت وجود دارد، دارای یک سایت اختصاصی می باشد و طبق نیاز خود، بخش هایی را نیز برای وب سایت در نظر می گیرند بنابراین باید دقت کنیم که قرار است ما چه خدماتی را به کاربر یا مشتری عرضه کنیم و طبق آن، استراتژی های مناسبی را جهت طراحی وب سایت در نظر بگیریم. جهت طراحی سایت خبری نکات زیر حائز اهمیت هستند و باید رعایت کنیم.

 

استفاده از مشاوره های رایگان کارشناسان استودیو سیمیا

09359312383

 

به روز بودن:

مهم ترین اصل و عامل پیشرفت یک وب سایت خبری این است که اخباری که در وب سایت قرار می گیرند، اخبار به روز و تازه ای باشند. مثلا این طور نباشد که اخبار و اتفاقات روز را بعد از چند روز منتشر کند. بنابراین اگر این مورد را رعایت نکنید، کاربران اخبار را از سایت های دیگر مطالعه می کنند.

طراحی سایت خبری

صحت و درستی اخبار:

این خیلی مهم است که شما اخبار معتبر را در اختیار کاربران بگذارید و اگر اخبار شما فاقد اعتبار باشد، بعد از مدتی کاربران به شما اعتماد نمی کنند و اخبار شما را دنبال نمی کنند. در نتیجه تمام تلاش های شما در طراحی سایت خبری با شکست مواجه خواهد شد.

منبع:

اگر وب سایت های خبری را بررسی کرده باشید می بینید که اخباری که آن ها در سایت خود منتشر می کنند دارای یک منبع معتبر است و زیر خبر، منبع آن را نیز ذکر می کنند. دقت کنید که الان مردم دیگر به هر خبری اعتماد نمی کنند بلکه اخباری که دارای منابع معتبری باشند را می خوانند.

دسته بندی اخبار:

سایت های خبری هر روزه اخبار بسیار زیادی را در وب سایت خود منتشر می کنند پس باید راهی برای دسته بندی و تفکیک اخبار نیز داشته باشند. اگر در سایت خبری این امکان جهت دسته بندی اخبار وجود نداشته باشد و مثلا کاربری بخواهد فقط اخبار علمی را مطالعه کند، باید وقت زیادی را جهت پیدا کردن اخبار مربوطه تلف کند پس سعی کنید بخش دسته بندی را نیز در طراحی سایت خبری خود لحاظ کنید.

بیشتر مطالعه کنید : هزینه طراحی سایت

گرافیک مناسب:

یک وب سایت خبری باید در عین این که دارای اخبار زیادی باشد، بلکه باید طوری این همه اخبار را دسته بندی و در سایت قرار دهد تا زیاد بی نظمی به وجود نیاد و هر چقدر سایت خبری خلوت تر و منظم تر باشد، کارکردن با آن راحت تر و پیدا کردن اخبار ساده تر باشد.

طراحی سایت خبری

ارسال اخبار مهم به کاربر:

شما باید قابلیتی را در سایت خبری خود در نظر بگیرید تا وقتی خبری تازه که مطابق علایق کاربر بود منتشر شد، فورا برای کاربر ارسال شود و او را ترغیب کند تا خبر را در سایت شما بخواند.

سرعت بالا:

معمولا وب سایت های خبری دارای ترافیک بالا و کاربران زیادی هستند، بنابراین باید به سرعت وب سایت خود اهمیت دهید تا کاربر جهت خواندن اخبار، با کندی سرعت مواجه نشود.

چارچوب اصلی یک وب سایت خبری

یک وب سایت خبری دارای تفاوت هایی با سایر وب سایت ها می باشد در نتیجه از یک چارچوب تقریبا ثابت پیروی می کند. موارد زیاد تا حد زیادی در طراحی سایت خبری مورد استفاده قرار می گیرند:

ربات خزنده:

شما باید منابع خبری خود را بشناسید و اخبار را از این منابع جمع آوری و در پایین هر خبر، منبع آن را ذکر کنید. قطعا به صورت دستی نمی توان این اخبار را از منابع مهم گردآوری کرد بلکه باید به صورت خودکار هر وقت خبر جدیدی منتشر شد، وب سایت خبری شما نیز به آن دسترسی داشته باشد. برای این کار معمولا تعدادی ربات خزنده یا (web Crawling) طراحی می کنند که به بدون دخالت انسان، اطلاعات را از سایت ها مختلف گردآوری می کنند.

دسته بندی ها:

یکی از موارد بسیار مهم که بعد از طراحی سایت خبری باید به آن توجه کنید، دسته بندی مناسب مطالب است. در بخش های قبلی نیز گفتیم که اخبار باید دسته بندی شده باشند تا در دراز مدت و زمانی که اخبار سایت شما زیاد شد، پیدا کردن اخبار و و اطلاعات دشوار نباشد.

خبرهای مهم:

معمولا خبرهای مهم و پربازدید باید در معرض دید باشند و کاربر با ورود به سایت یا گشت و گذاری در آن، به راحتی اخبار مهم را بخواند. پس سعی کنید اخبار و رویدادهای مهم را به صورتی در سایت قرار دهید که کاملا واضح باشند.

بخش تبلیغات:

شاید بپرسید منبع درآمد سایت های خبری از کجاست. یکی از بخش های ثابت هر وب سایت خبری و در کل یکی از راه های درآمدزایی از این سایت ها، قرار دادن تبلیغات مختلف در سایت است. معمولا سایت های خبری دارای ترافیک بالا و بازدیدهای روزانه زیادی هستند بنابراین خیلی از کسب و کار ها تبلیغات خود را به این وب سایت ها می فرستند تا در وب سایت خبری قرار گیرند. همین یک مورد کسب درآمد می تواند برای شما کافی و باعث انگیزه شود تا اقدام به طراحی سایت خبری کنید.

 

طراحی سایت خبری

بخش آرشیو:

تمام اخباری که در سایت های خبری قرار می گیرند نباید حذف شوند بلکه باید در وب سایت به صورت آرشیو نگهداری شوند. مثلا فرض کنید که شما بخواهید تمام اتفاقات و اخبار و رویداد های تاریخ پانزدهم آذر سال هزارو سیصدو نودو سه را بخوانید، بنابراین باید قسمتی در سایت وجود داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی با انتخاب تاریخی خاص، تمام اتفاقات آن را مشاهده کند.

چالش های داشتن وب سایت خبری

هر کسب و کار آنلاین یا به طور کلی هر وب سایتی که در فضای اینترنت فعالیت می کند همواره با چالش های زیادی روبه رو می شود که ما در این جا سعی می کنیم چالش های موجود در حین طراحی سایت خبری و بعد از طراحی سایت خبری را به شما بگوییم:

جمع آوری اطلاعات:

هسته اصلی وب سایت های خبری، اخبار و اطلاعات آن ها می باشد، بنابراین شما باید استراتژی هایی را جهت دسترسی و دریافت به موقع به این اطلاعات داشته باشید. در بخش قبلی گفتیم که شما نمی توانید به صورت دستی اخبار را از منابع اصلی جمع آوری کنید بلکه باید تعدادی ربات خزنده طراحی کنید که آن ها این کار را برای شما انجام دهند. البته طراحی ربات های خزنده هم به این سادگی نیست و شما باید طوری این ربات ها را طراحی کنید که بتوانند تمام اخبار را از سایت های منبع برای شما جمع آوری کنند و آن ها را بدون هیچ مشکلی در وب سایت شما قرار دهند.

جامع بودن اخبار:

وقتی که طراحی سایت خبری شما به اتمام می رسد و شما به عنوان یک وب سایت خبری شروع به فعالیت می کنید، انتظاری که کاربران از شما دارند این است که شما باید تمام اخبار روز را پوشش دهید و اگر نتوانید رضایت کاربر را جذب کنید، بازدید و تعداد کاربران سایت شما روز به روز کم تر می شود.

مدیریت اخبار:

تعداد منابعی که اخبار را منتشر می کنند زیاد است و گاهی اوقات انتخاب یک منبع نادرست و انتخاب اخبار اشتباه، باعث می شود که در دراز مدت اعتبار وب سایت خبری شما پیش کاربران از دست برود، در نتیجه بفهمید که چه منابعی را انتخاب می کنید و حتی اگر منابع معتبری را نیز انتخاب کرده اید، باید بررسی کنید که خبر، مشکلی نداشته باشد.

تکراری بودن اخبار:

وقتی واقعه ای رخ می دهد، منابع معتبر آن را در وب سایت خود قرار می دهند و هرکدام نیز طبق چارچوب و استاندارد خود این کار را انجام می دهند. پس اگر شما تعدادی ربات خزنده طراحی کرده اید و این ربات ها قرار است برای شما اخبار را جمع آوری کنند پس باید کمی روی طراحی آن ها محتاط باشید و چک کنید که اگر اخبار تکراری جمع آوری کردند، آن را در سایت قرار ندهند یا باید یک نفر مسئول این کار باشد.

چگونه یک وب سایت خبری طراحی کنیم؟

راه های زیادی جهت طراحی سایت خبری وجود دارد و ما در این قسمت سعی می کنیم که مهم ترین نکات را در این زمینه به شما بگوییم.

بیشتر مطالعه کنید : طراحی سایت فروشگاهی

اگر قرار است خودتان طراحی سایت خبری را انجام دهید پس لازم است که با برنامه نویسی و طراحی وب سایت آشنایی داشته باشید که برای رسیدن به این هدف چند راه وجود دارد. اولین راه و ساده ترین راه، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا سایت ساز مانند وردپرس است یا حتی می توانید از برخی سایت ساز های داخلی نیز استفاده کنید. خوبی استفاده از این ابزارها این است که نیاز به دانش خاصی در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت ندارند و خیلی راحت و با سرعت زیادی می توانید خودتان کار طراحی سایت خبری را انجام دهید.

طراحی سایت خبری

راه دوم استفاده از ابزارها و فریم ورک های پیشرفته توسعه نرم افزار و طراحی سایت است. در این قسمت شما به دانش برنامه نویسی و طراحی سایت نیاز دارید پس باید قبل از استفاده از این فریم ورک ها و ابزارها، از فیلم ها و دوره های آموزش در اینترنت استفاده کنید تا دانش برنامه نویسی خود را بالا ببرید.

راه سوم نیر سپردن پروژه طراحی سایت خبری به افراد فریلنسر یا شرکت های خصوصی است. برای این کار می توانید خیلی راحت این افراد را در سایت های سفارش پروژه و شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

مزیت های داشتن وب سایت خبری:

به صورت کلی داشتن یک وب سایت فعال و استفاده مداوم کاربران از آن، یک مزیت بزرگ است و هر کسب و کاری با توجه با خدماتی که برای کاربران در نظر گرفته است، خود نیز صاحب امتیازها و مزیت هایی می شود. اگر شما یک سایت خبری طراحی کنید، اکثرا مزیت ها و نکات مثبت زیر شامل حال شما می شود:

درآمد از طریق تبلیغات:

در بخش های قبل هم گفتیم که یکی از راه های بسیار خوبی که سایت های خبری از آن جهت درآمدزایی استفاده می کنند، همین درج تبلیغات است. اگر شما نگاهی به سایت های خبری مختلف بیاندازید متوجه خواهید شد که چقدر در آن بنر و محتوای تبلیغاتی وجود دارد و هزینه گذاشتن تبلیغات در این سایت ها نیز نسبتا بالا است. شما نیز می توانید با طراحی سایت خبری فعال و جذب کاربران مختلف، درآمدهای زیادی کسب کنید.

اعتبار بالا:

وب سایت های خبری معمولا از اعتبار بالایی در بین کاربران برخوردار هستند و شما می توانید از این اعتبار خود در جهت مقاصد هدفمند استفاده کنید.

همه منظوره بودن:

خوبی این وب سایت ها این است که برای همه مردم مفید است و همه می توانند از اخبار آن استفاده کنند و مثلا مانند سایت های فروشگاهی یا آموزشی نیست که قشر خاصی از مردم از آن استفاده کنند. بنابراین همین باعث می شود که ترافیک و کاربران سایت شما نسبت به سایر سایت ها بالاتر رود.

پیچیدگی کم:

یکی از مهم ترین مزیت های سایت های خبری، ساده بودن ساختار آن و عدم  پیچیدگی خاصی جهت توسعه وب سایت می باشد. در واقع هدف اصلی فقط درج اخبار در دسته ها با استانداری خاص است و قبل از طراحی سایت خبری تقریبا همه چیز از قبل معلوم است.

بیشتر مطالعه کنید : طراحی سایت شرکتی

سخن پایانی:

در این مقاله شما نکات خوبی را در زمینه طراحی سایت خبری فهمیدید و دیدیم که برای کسب درآمد از این سایت ها، باید روی به تبلیغات آورد. علاوه بر این باید چالش های بعد از طراحی سایت خبری را نیز فراموش نکنید و سعی کنید که اخبار وب سایت خود را همیشه به روز کنید و به یاد داشته باشید که این اخبار هستند که هسته اصلی وب سایت خبری شما را تشکیل می دهند پس روی اخبار و منابع بسیار حساس باشید.

آیا نیاز به مشاوره دارید؟؟!

فقط کافیست با شماره تماس 09359312383 تماس گرفته و از مشاوره های رایگان کارشناسان استودیو سیمیا برخوردار شوید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری

قیمت سئو سایت

قیمت سئو سایت

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

تعرفه تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا

برچسب ها


آخرین پروژه ها


تولید محتوای ویدیویی
تولید محتوای تصویری
قیمت سئو سایت
خدمات افزایش بازدید سایت
تولید محتوای متنی
تعرفه تولید محتوا